El Fourssan Reizen

24 votes, average: 3,71 out of 524 votes, average: 3,71 out of 524 votes, average: 3,71 out of 524 votes, average: 3,71 out of 524 votes, average: 3,71 out of 5 (24 beoordelingen)
Bezoekadres
Surinamestraat 34
1058 GK Amsterdam
Openingstijden
Email
elfourssan@hotmail.com
Telefoon
020-489 77 50
Fax
020-489 38 66
KvK nr.
34152460
SGR nr.

IATA code

Reizen van El Fourssan Reizen

Dit reisbureau heeft momenteel geen reizen in onze database staan.

Reviews

  1. Salaam alaikoem,

    Ik ben in 2010 met deze reisorganisatie naar de Hadj geweest. In eerste instantie leek de eigenaar van het bedrijf zeer vriendelijk, mijn vrienden/kennissen zijn eerder met hem op Hadj geweest. Ik betaalde de man en maakte afspraken met hem, hij zou deze nakomen. Spijtig genoeg had ik toen niets op papier vast gesteld.

    We zouden eerst op Medina vliegen om daar vervolgens een week te blijven, het hotel was zeer goed (Movenpick hotel) en het eten was prima.

    De drama begon 5 a 6 dagen daarna toen we naar Mekka toe moesten. We zouden een goed hotel krijgen, het tegendeel bleek in deze :

    – Zeer krappe smerige kamer op de bovenste verdieping waar 4 man moest slapen;
    – Ongedierte sprongen letterlijk in het rond;
    – Bedden zakten zowat door;
    – Lakens en bed textiel vol urine en ontlasting vlekken;
    – Toilet werd bij elkaar gehouden met tape;
    – Door de matrassen heen staken de metalen veren (gevaarlijk) !
    – Een halve koelkast voor nog van 4 a 5 van zulke kamers ( x4 pers per kamer reken maar uit).

    Toen we de eigenaar van het reisbureau hierop aanspraken gaf hij aan dat er niets mis was met de kamers. Wat bleek nou de bovenste verdieping met kamers had hij apart gehuurd van een makelaar, oftewel deze kamers hoorden NIET bij het hotel (dus ook geen schoonmaak van deze kamers etc). Wel had hij 3 jongens uit Egypte ingehuurd ( leeftijd +- 18 jaar) welke nieuwe lakens kwamen brengen. Ik heb dit twee keer geprobeerd, maar de lakens kwamen elke keer terug met urine en ontlasting vlekken, abnormaal.

    Uiteindelijk ontplofte een kamergenoot waarop hij de eigenaar mogelijk iets zou aandoen. Hierop kregen we eindelijk een kamer welke bij het hotel hoorde en welke wel schoon was en voldeed aan de eisen van een normale kamer.

    Eerste paar dagen was er geen eten geregeld ook al hadden we hiervoor betaald. Na veel moeite mochten we in het hotel ernaast eten. Toen de hadj was afgelopen hadden we nog een aantal dagen voordat we zouden vertrekken naar Nederland. 3 dagen voor de vertrekdatum kregen we te horen van de eigenaar van het reisbureau dat onze vlucht vervroegd was door Turkish airlines, echter de volgende hotelgasten stonden klaar om onze kamers in te nemen.

    We zijn met een bus (na ongeveer 14 uur op straat gewacht te hebben) naar Jedda gebracht (luchthaven van Hadjies). De eigenaar van El fourssan reizen was NERGENS meer te bekennen. De persoon welke als 2e de verantwoordelijkheid zou moeten hebben genaamd Abd El Rahman uit Amsterdam deed net alsof zijn neus bloedde en hij regelde werkelijk niets.
    We hebben 2 a 3 dagen buiten op straat gelegen (op Jedda airport, je mag niet naar binnen tot je vliegt). Aangezien onze vlucht niet bestond hebben we met een paar broeders er 2 a 3 dagen over gedaan om alsnog terug te kunnen naar Nederland.

    Ik wil niemand hiermee afschrikken maar mijn ervaring met El Fourssan reizen is ronduit SLECHT en dit geld ook voor de meesten in mijn groep. Laat je niet inpalmen door verkooptechnieken en zorg ervoor dat je de afspraken op papier hebt staan.

  2. HJ Bilal zegt:

    In 2013 hebben we met de organisatie de hadj gedaan, het was werkelijk één grote tranendal.

    We weten dat hadj een grote beproeving is, maar de slechte dienstverlening is echt stuitend.
    Je word er gewoon cynisch van.

    Het enige wat deze club wilt is geld binnen harken over de ruggen van bedevaartgangers.
    Ik herken me helemaal in het verhaal van Mohamed (10 september 2013).

    Broeders en zusters houd er rekening mee, dat de hadj tot op het bot is gecommercialiseerd.
    Een ieder probeert een graantje mee te pikken, de reisbureaus in NL, de kappers, taxi chauffeurs in Makkah etc. Iedereen wilt een een stuk van de koek. Zonder enige schaamte slaat men aan het woekeren.

    Zoek geduldig een reisorganisatie uit, als er wordt geroepen wat de moskee 800 meter lopen van Haram is mag je er rustig 25-50% afstand bij optellen. Koop zelf je eten, want wat er wordt geserveerd in hotels ziet er niet altijd even smakelijk uit.
    Je krijgt geen waar voor je geld, accepteer dit en concentreer je op de aanbidding, dat zal je verblijf nog enigszins dragelijk maken.

    Mijn grote wens is om zonder reisbureau nog een keer de hadj te mogen doen!

  3. bouazzati zegt:

    super service

  4. Mina Zouaoui zegt:

    mijn echtgenoot en ik zijn zelf meerdere malen met dit bureau op de hadj geweest. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehad en ik kan zeggen dat de medewerkers alles op alles zetten om het hun klanten zo aangenaam mogelijk te maken.

    Mina Zouaoui

  5. Ahmad zegt:

    Ik ben met deze organisatie naar el hadj gegaan en ik was zeer tevreden. Goede service en begeleiding, flexibele reisorganisator, goede hotels.
    Ik hoop dat ik inchaallah weer terug met deze organisatie en in korte tijd.

Plaats een reactie

Belangrijk: Een review van een reisbureau zien wij als een amaanah. We willen iedereen er op wijzen dat eerlijkheid hierbij zeer belangrijk is. Onwaarheden zul je je voor moeten verantwoorden op de Dag des Oordeels.

Om fraude te voorkomen kunnen we alleen review accepteren met een geldig emailadres. Je email is niet zichtbaar voor anderen.

Hoeveel sterren geef je dit reisbureau?

1 Ster2 Sterren3 Sterren4 Sterren5 Sterren (24 beoordelingen, gemiddeld: 3,71 van 5)
Loading...

*